to the cart »

Interesting offers:

Hashiru handlebar ends alu ST07 for 12/14/18mm gold/black

Order ID 60490001642
NEW!
More Views

Hashiru handlebar ends alu ST07 for 12/14/18mm gold/black

Order ID 60490001642
  • Aluminium handlebar ends
  • for handlebars with 12-18mm inner diameter or M6 female thread
  • robust plastic at the ends
  • suitable for most handlebars with 12-18mm inner diameter
  • often fitting if the handlebar has a welded M6 internal thread
Description
Shipping & delivery
Product Questions

Hashiru Handlebar weights Alu ST07 for 12/14/18mm Inner-Ø

Aluminium handlebar ends with plastic caps suitable for handlebars with 12-18mm inner diameter or M6 female thread.

Details:

  • combines the advantages of metal and plasticapply discreet color dots to the handlebar ends
  • high-quality anodised aluminium for good vibration damping of the handlebars
  • robust plastic at the ends - still look good even after light contact with the floor or wall
  • due to 3 different rubber clamping sleeves suitable for most handlebars with 12-18mm inner diameter- that means almost all handlebars with 22mm outer diameter and almost all conical handlebars
  • often fitting if the handlebar has a welded M6 internal thread

Dimensions(approx.):
Diameter inside to handle/ outside at the end: 30/27 mm
Length from bar end: 35 mm
Weight without adapter and screw: each 42 g

Approval:
Handlebar ends don't require approval, therefore don't require test marks, certificats or ABE's.

Price per pair (for both handlebar sides)

Reviews

Write Your Own Review

leider nur mit Modifikation brauchbar
Review by Alex
Habe einen eloxierten Alulenker mit 12mm Innendurchmesser.
Beim ersten Versuch habe ich die Lenkerenden versucht wie vorgesehen anzubringen. Dabei stellt man fest, dass die Mutter sich auf der Unterlegscheibe mitdreht und nichts passiert.
Dann beim zweiten Versuch die Unterlegscheibe weggelassen und die Mutter vor dem Einstecken in den Lenker schon auf die Gummihülse vorgespannt.
Leider musste ich dann feststellen, dass die Hülse für die 12mm Bohrung selbst bei sehr starkem anziehen nicht ausreichend gestaucht wird um zu halten.
Also habe ich die Hülse für den 14mm Lenker vorgespannt, diese in den 12mm Lenker mit viel Kraftaufwand eingedrückt und die Schraube festgezogen.
Bisher halten die Lenkerenden auf diese Weise gut.

Auffällig ist auch, dass die Lenkerenden für die Größe erstaunlich leicht sind. (Posted on 9/15/2018)
Für Lenker ohne Innengewinde unbrauchbar, da sich die Mutter mitdreht. Außerdem ist ein versteckter Hohlraum enthalten.
Review by Kim
Mein Lenker hat kein Innengewinde. Auf dem Schraubengewinde dieser Lenkergewichte sitzt eine gewöhnliche Mutter auf einer Unterlegscheibe. Wenn man mit dem Inbus-Schlüssel die Schraube dreht, dreht sich die Mutter innen mit. Das ganze wird also nicht fest, da sich die Gummi-Klemmhülsen nicht zusammenpressen lassen. Die Lenkergewichte sind scheinbar voll massiv. Entfernt man aber die Kunststoffkappen, entdeckt man 50% Hohlraum! Die Lenkerenden mit Kunststoffkappen zu versehen, macht in meinen Augen nur Sinn, wenn man nach leichtem Boden- oder Wandkontakt auch nur die zerkratzte Kunststoffkappe tauschen könnte. Ich bezweifle aber, dass diese einzeln erhältlich ist... (Posted on 8/1/2018)